Wednesday, March 24, 2010

1,500 Naskhah Al-Qur'an Rasm Uthmani Untuk Wilayah Persekutuan

Majlis Penyerahan Al-Quran Wakaf sumbangan Percetakan Saufi kepada SRA (Sekolah Rendah Agama) JAWI telah dilangsungkan di Dewan Hadhari pada 23 Mac 2010. Sumbangan ini khusus kepada sekolah-sekolah rendah agama di seluruh Wilayah Persekutuan. 


Penyerahan Al-Quran Wakaf kepada wakil-wakil zon telah disampaikan oleh Hj. Rahmat Mahdan (Pengerusi Percetakan Saufi). Turut hadir sama ialah Y.Bhg Ustazah Noor Khalidah Binti Hj. Abdul Rashid, Ketua Penolong Pengarah Kanan, Bahagian Pelajaran JAWI dan Y.Bhg Ustazah Kamariah Abdullah, Ketua Penolong Pengarah, Bahagian Pelajaran JAWI.


Pada majlis ini, Percetakan Saufi memohon kepada Sekolah-sekolah Agama W Persektuan supaya dapat mengumpulkan Al-Qur'an lama dan usang termasuk kitab-kitab, buku-buku teks, buku-buku kerja dan latihan, poster dan sebagainya untuk dilupuskan mengikut tertib dengan cara pembakaran menggunakan insenarator.


Bagi Wilayah Persekutuan, Percetakan Saufi setakat ini telah menyumbangkan sebanyak 1, 500 naskhah untuk diagih-agihkan kepada pihak masjid, surau dan Sekolah Rendah Agama.

No comments:

Post a Comment