Thursday, May 6, 2010

Lebih 20,000 Naskhah Al-Qur'an Wakaf Telah Disumbangkan

Sehingga ke hari ini lebih 20,000 naskhah Al-Qur'an Rasm Uthmani yang diuruscetak oleh Percetakan Saufi telah disumbangkan di bawah Skim Al-Qur'an Wakaf kepada pihak-pihak tertentu di Negeri-negeri Selangor, Negeri Sembilan, Wilayah Persekutuan, Melaka dan Pahang.

Pengerusi Percetakan Saufi, Haji Rahmat Mahdan memohon orang ramai, badan-badan korporat dan pihak-pihak berkuasa kerajaan serta swasta  terus membuat sumbangan wakaf sebanyak RM30.00 untuk senaskah Al-Qur'an supaya dapat pula diagih-agihkan kepada pihak-pihak yang memerlukan di seluruh negara.

Beliau juga memohon institusi pendidikan, masjid, surau dan orang ramai yang masih menyimpan naskhah al-Qur'an lama yang telah usang dan rosak, serta kitab-kitab, buku-buku teks dan buku latihan, poster, bahan hiasan dan sebagainya yang mengandungi ayat-ayat suci untuk dikumpul dan dimusnahkan mengikut kaedah yang tertib dan mengikut syariat.

Kepada pihak-pihak yang berhajat untuk menyumbang wakaf Al-Qur'an serta pelupusan ayat-ayat suci bolehlah menghubungi Percetakan Saufi di talian 019-3376159.

No comments:

Post a Comment